Blandraser och renrasiga hundar?!

Tänkte att nu ska vi skriva lite om detta me blandraser och renrasiga vovvar och vad vi tycker om saken.
I detta underbara hem lever ju en renrasig liten flicka vid namn Pixie och hon är ju som ni kanske vet en AmStaff och sen en blandras dam vid namn Nala som är en Huskey blandning me lite av varje i sej och med det vill vi alltså förklara att vi INTE har något emot blandrashundar.

Hittade en riktigt bra sak på amstaffwebben när jag var och glodde runt där en vända.

"Är så att många blandraser inte alls har samma mentalitet som en amstaff och ändå kallas hunden för amstaff (eller pitbull), fastän det inte finns nån stammtavla.
Om ni nu står för era blandraser varför då kalla dom för AMSTAFF?
Ser samma på blocket, typ "Jag har en renrasig amstaff till försäljning fast utan stammtavla, men hunden är registrerad i Jordbruksverket", ja jädrans vad den blandrasen helt plötsligt blev en amstaff!

Sedan har jag och många med mig sett att dom överfall som skett med "Amstaffar" faktiskt varit amstaffar utan stammtavla, så blandras hundarna har oftast sämre mentalitet och hamnar oftare hos sämre ägare.

Sammanfattningsvis kan jag säga att:
1. Stå för era blandraser och sluta kalla er hund för Amstaff. Ingen stammtavla inget kallande.
2. Ju fler kockar desto sämre soppa."

Tyckte att de va en bra grej och de gäller inte bara AmStaff och Pitbulls de gäller alla hundraser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0